Alla tre ting är inte goda

Nu är jag hemma från en promenix i stan. Ni ska veta att mycket har hänt idag eller mycket och mycket, för mig är det iallafall enormt, om man gemför med en helt vanlig vardag i Emelies vardag. Får väl börja med att jag har fått preliminärboka en studentlägenhet till hösten, vill jag har den så får jag den! Det är så underbart så kan kan inte beskriva med ord. 5 min till högskolan och den ligger mitt i centrum. Nu kan man liksom pusta ut med lägenhets letandet litegrann och bli lite normal i hjärnan igen. Grymt skönt! Längtar ju nu bara att få åka dit och tita på den...men jag måste ju komma in också...men om min utbildning ligger ute på lediga studieplatser (så vill jag inte säga 100% säkert) men nästan och skulle jag inte bli antagen och den ligger ute på den sidan då är det något mysko.

Har varit på besök hos ungdomsmottagningen idag med...så nu är jag räddad i ett år framåt :) Mindre glad blev jag när hon ställde frågan "jag ser att du är 21 har du gjort en gynundersökning någongång?" och nej, det har jag inte. Visst har jag tänkt på det men hela grejen är ju jätteläskig. Men som den stora filicka jag är så bokade jag en tid.

Nu till den tredje och sista saken...jag har äntligen bokat tid för piercing. Jag ska göra en mouche. Jag har velat göra den jättelänge nu men saker har alltid dykt upp och det har inte blivit av, feg är jag ju med. Men nu den 12 juni (om jag inte fegar ur då) så sker det. Ska bli väldigt spännande. Och folk kommer nog reagera tror jag, särskilt mina föräldrar och inte minst de på jobbet. De är ju faktiskt ett skäl till att jag inte har gjort det innan, för man har tänk på hur folk kommer att reagera och så där, men jag vill inte bry mig hela tiden...men det är svårt ibland att låta bli, ni vet.  Men vi får väl se hur chicken jag blir längre fram. Jag tror faktiskt att jag kommer vara mer nervös för undersökningen än piercingen....

Piercing och glasögon...kan bli intressant undra hur de kommer att matcha varandra men jag tror faktiskt det kan fungera bra. Stor cange för ansiktet bara. Men vem har sagt att det inte kan vara nyttigt med förändring?! Känner dock lite nu, att jag sitter och skriver att "jag ska göra en piercing" men jag är fortfarande osäker om jag kommer våga...men det märker vi, om inte annat jag.

Ha en nice evening

CiaO

Kommentarer

BloggaSnyggt.se Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0