Läget?

Jag har tänkt på en sak....det är så många som använder uttrycket  "läget?" , men jag har verkligen inte alls vanan inne att säga det. "Fett" eller "fettbra" är inte heller ett ord som jag snappat upp och använder. Jag menar, för att starta en konversation är det (iallafall) ett av de vanligaste sätten att säga "läget?" , varför jag inte gör det vet jag inte...för det brukar ju bli så att man själv börjar använda ett uttryck för att man hör andra i sin omgiving använda det. "Fett" eller "fettbra" kan jag ju säga iallafall att jag inte använder för att jag tycker det låter skit dumt. Skälet at jag kom att tänka på "läget?" är nog för att jag ibland kan bli lite ställd över hur jag själv ska börja en konversation lätt, liksom. Men det brukar bli.."hur är det (med dig)?" eller "allt väl med dig?" . För skulle jag gå runt och börja säga "läget?" så skulle jag inte känna mig bekväm tror jag, skulle kännas konstlat.

Såklart får man säga vad man vill och just för att jag skriver detta inlägget, speciellt om "läget?" så komer jag förmodlingen börja använda det omedvetet. Ett ord som jag faktiskt gillar men som jag inte använder så ofta är "kalas". Vet inte riktigt vaför men det låter så povitivt på något sätt :D

Men men det var bara en fundering, nu ska jag gå och göra mig fin tills älsklingen kommer.

CiaO


Kommentarer
Postat av: Alexandra

hoppas du får en sueprdag! =)

2008-05-11 @ 13:04:53
URL: http://norrlandsflickaan.blogg.se/

BloggaSnyggt.se Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0