Otäcka epelepsi - Älskade Charlie

Min hund har epelepsi och det har han haft så länge jag kan minnas, han är nu 11 år. Det är ingen som tror att han är så gammal, för han har ett valputseende och är piggare än de flesta hundar i den åldern. I morse fick han ett anfall. Inget hände men man blir ju lika skräckslagen varje gång. Man sitter baar med honom i famnen och försöker lugna ner honom medan han skakar. De värsta anfallen är när han springer in i väggar och sånt, just för att han inte kan kontrollera sig själv. Läskigt...så idag har jag ledigt från jobbet, vård av hund kallas det. Finns nog inte men idag blir det infört. Men just för tillfället mår han prima och jag hoppas att det fortsätter åt det hållet. Vår familj har två hundar, Kevin 12 och Charlie 11. Jag älskar självklart båda lika mycket men Kevin har alltid varit en mammegris och Charlie har alltid tytt sig mer till mig, kanske är det för att vi gick på en del kurser ihop...Så Charlie är liksom min bebis och han är nog en av de jag kommer sakna mest, när jag flyttar, om jag flyttar. Han är mitt guldkorn i vardagen, han kan bara stå och titta på en och man kan se hur han liksom ler och viftar på svansen...han gör mig glad.



Ucsh, detta blev ju tungt, men jag antar att det måste vara det ibland med.

CiaO

Kommentarer

BloggaSnyggt.se Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0