Osynligt smuts

Man brukar prata om att man inte ska använda smink för länge, alltså gammalt smink. Jag brukar inte tänka på det så mycket, utan använder det tills det är slut och angående mascaror, äldre är ju så mycket bättre än nya kletiga...Men iallfall så läste jag på någons blogg för ett tag sedan om sminkborstar och pads och allt som vi använder för att lägga på vårat smink med, hur ofta tänker man på att tvätta dem? Så nu idag (efter att ha tänk göra det ett bra tag nu) så la jag mina borstar i ett glas med diskmedel....jag kan ju säga att de var skitiga, vattnet blev helt brunt! Man ser ju inte att det sitter så mycket smuts och bakterier i dem och ändå använder vi dem dagligen...så tänk på det, det kommer jag göra i framtiden....


Kommentarer

BloggaSnyggt.se Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0