jag älskar chic-lit

Jag har alltid velat läsa, men har aldrig haft orken att verkligen ta mig igenom böckerna. Men i somras hände det, då öpnades mina ögon för - Pocketen! Vet inte hur många jag läste ut...men läsning är något jag fortsatt med, perfekt innan man ska drömma söta drömmar.



Detta är bara ett urval som jag har uppradade i bokhyllan.

Stella & Sebastian
av Jenny Leeb
En mysig bok om ett par som träffats tidigt i ungdomen och har hållt ihop, de går skilda vägar och fortsätter vara bästa vänner. Jag gillade verkligen denna boken då jag tror att denna relation detta paret har, kan avspeglas i mångas "förhållanden".

Bedragen av Katerina Janouch
Spänannde bok och lite mer drama än en chiclit. Efter halva boken var det svårt att sluta läsa, så resterande halvan sträckläste jag. Den handlar om en vanlig familj, då plötsligt en dag det kommer en kille och säger att han är son till pappan i familjen, detta leter till mycket intriger..

Gravidchock och Otrogen på öppen gata av Belinda Olsson
Detta ska vara en triliogi egentligen och jag väntar spänd på tredje boken. Denna handlar om en en tjej som är mitt upp i karriären och blir gravid när hon minst vill det. Man får följa henne och hennes pojkvän genom allt som har med gravidhormoner och barnafödande att göra, samtidigt som hon fortsätter med karriären.


Kommentarer

BloggaSnyggt.se Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0