Stolthet och fördom

Nu har jag sett klart  på den underbara serien Stolthet och fördom, som den så fin heter som svenska titel. Sex timmar lång var den och genom dessa timmar börjar jag fundera på hur det skulle vara att leva under de förhållandena de hade eller på den tiden. Som de gör i serien, de går runt och filosoferar och framtiden och pojkar, de går på baler och bär fina klänningar... Ni som inte vet riktigt vad den här serien handlar om, ska jag nu kort redogöra.

Den handlar om en familjen Bennet som har fem döttrar,  som föräldrana (främst mamman) frsöker få bortgifta, gärna så snabbt som möjligt, delvis för att de inte har så mycket pengar men även att det ger familjen lite mer status. De går på massa tillställningar och mamman nästan påtvingar männen att ta hennes döttrar, vissa av döttrana drar mer uppmärksamet än de andra, särskilt de två äldsta Jane och Lizzy.  Det är främst dessa två man få följa, Jane med hennes längtan och missfrstond med MR BIngely och Lizzy med MR Darcy, som från början anses arrogant och präktig, men längs seriens gång ändras hans personlighet allt mer och känslor ändras även de.

image58

Väldigt mysig iallafall, jag har dock inte sett den nya filmen av denna serien, kanske man borde kolla upp...

Melodifestivalen ikväll iallafall, har ingen som helst aning om vem som vinner, vem röstar du på?

Kommentarer

BloggaSnyggt.se Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0