Piercing vs. Tattoo

Åhh min kompis har peircat tungan idag och jag ska snart besöka henne för en liten titt, spännande! Jag kan ju passa på att berätta om mina utsmyckningar. Jag älskar verkligen piercingar och tatueringar. Alla människor har olika åsikter om dessa "smycken" och ibland är det inte positiva reaktioner, utan mer äldre värderingar som kommer fram. Jag ser inget fel med piercingar och tatueringar. Jag tycker man ska kunna göra vad man vill utan att folk ska dömma en. Det viktigaste egentligen är väl att man inte gör något man ångrar? Och mår man bättre av eller helt enkelt bara vill unna sig dessa utsmyckningar så GO FOR IT! Men visst, jag tycker inte heller om när det går till överdrift eller att småungar gör det bara för att vara coola. Det finns två sidor till allt!



Labreten i läppen tog jag i juni förra året. Jag gillade verkligen den men har inte kvar den just pågrund av att jag tyckte det var krånglit att byta smycke och när jag bytte till en kortare (när jag äntligen lyckades) tappade jag hela piercingen. Så jag älskade den men i och med problemet med att byta smycke, så hade jag en aldelles för lång stav som skavde lite på tanden...så jag tog ut den.

Ögonbrynet piercade jag i mars/april. Är mycket nöjd med den och den sitter där den sitter utan att störa, skava eller något sådant.

Och min tattoogjorde jag för ca fyra veckor sedan. Den var planerad sedan länge och tiden bokades vid ju förra året. I 10 månader väntade jag på denna underbara vänskapstatuering.


Fler tatueringar kommer det att bli och piercingar...you never know.


Kommentarer
Postat av: juliaeriksson

fint :)

2009-11-03 @ 15:18:58
URL: http://jjuliaeriiksson.blogg.se/
Postat av: Hannah

Din är så fin så fin. men min är typ helt bajs. jag är sjukt ledsen för det, det saknas en massa färg, är helt flammig och weird. Måste ringa honom, men tänkte vänta lite till och se om det ordnar upp sig... :( Puss love

2009-11-03 @ 15:51:29
Postat av: Ebba

Vilken fin tatuering :)

2009-11-04 @ 14:16:05
URL: http://ebbaslovelife.blogg.se/

BloggaSnyggt.se Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0