Vilken tar man?

Nu var det lite väl längesedan jag skrev här, visst fem dar men det är ju nästan en vecka. Vad har hänt då? nejdu, jag har bara tagit det lungt och jag har jobbat en massa. Jag blev idag uppringd av en av huresvärdarna som jag hade gjort intresseanmälan hos och de typ "nästan" erbjöd mig en lägenhet om jag var intresserad. Nu är det ju så att jag har ju redan preliminärbokat en och den ligger i centrum, och den är min om jag vill ha den...och det ville jag innan men nu har jag lite beslutsångest.

1:a lägenheten (den jag "har")

5 gångväg från högskolan
ca 3600 i hyra
22 kvm
man måste teckna eget bredband

2: lägenheten

2 km från högskolan
ca 3400 i hyra
27 kvm
man måste skaffa BOXER för det finns inte kabeltv i lägenheten

Vilken tar man?

Det lutar mot den 2:a. Den är större jag sparar lite pengar på den och det är skönt att bredbandet ingår, för det är ju faktiskt rätt viktigt att ha om man studerar. Dessutom är inte kvm så himlans långt och du rör på dig.

Men den 1:a är väldigt nära skolan och det kan ju vara tryggt om man kommer till en helt ny stad, särskilt första året, men den är dyrare och mindre.

Jag får väl se vilken det blir vill iallafall bestämma mig tills imon, det är ju först till kvarn...

Sen ska man ju bara komma in också, börja tvivla men jag är ju sån som vill ha det på papper...men det är bara jag som är löjlig, mycket tyder på att jag kommer in så vi får bara se och längta...

Kommentarer

BloggaSnyggt.se Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0