Flickan i källaren är nu sedd

Nu har jag sett på filmen...och jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den. Jag trodde det skulle utspela sig som en berättelse med vanliga skådespelare och vara totalt gripande, i och med att den är en sann berättelse, men nejdå...blev besviken där. Filmen gick typ ut på att flickan ifråga pratar som om det var till sig själv i huvudet, alltså hade hon knappt några repliker för att allt var nästan i "berättar form". Hela filmen bestod av fyra skådespelare och tillbaka blickar till exempel år 1998 spelades upp som svart/vit film. Det ändå som hände i filmen egentligen var att de satt och kollade på varandra, psykopaten som kidnappade flickan runkade och smekte en docka hela tiden och underliga glimtar om hur häxor brändes på bål visades och repliken "are you a witch, you are a Witch" sas upprepande gånger. Tyckte det var en väldigt skum film och hade jag vetat det så hade jag aldrig hyrt den. Jag brukar tycka att verklighets baserade filmer är bra för att man kan få en viss medkänsla till dem, om ni förstår vad jag menar?  Men denna lyckades inte, verkligen synd!


image73

Kommentarer
Postat av: ZAra

FYfasen va dåligt den va! :p

2008-04-02 @ 12:34:35

BloggaSnyggt.se Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0