12 timmars arbete

Började jobba sju i morse och kom hem sju ikväll, har inventerat. Sjukt tråkigt men det ger goa pengar iallfall och man blir glad när man har överlevt det:D. Min övriga arbetsdag började ganska segt med att jag hade hemlängtan redan vid elva, eftermiddagen blev bättre. Då var jag på bättre humör och gick runt och nynnade i butiken istället. Min uppgift på mitt arbete är att trycka kläder med olika företags namnloggor, en ganska skön uppgift, du sköter ditt liksom, som ditt egna lilla revir. Idag gjorde jag något som jag aldrig gjort förut, jag tryckte bebisjackor eller iallfall en minsta-storleken-på-ett-barn-som-går-på-dagis-jacka. En liten söt varsel jacka fick varsin logga fasttryck på båda armarna. Om detta är rätt vet jag inte, det var pappans företagslogga som dottern skulle bära på dagis. Visst kan det finnas en charm i att allt är i miniatyr men ska barnet redan på dagis behöva bli en skyltdocka? Jag tycker inte det.

Kommentarer
Postat av: Hannah

usch stackare! fast som dus äger så är det ju goa pengar när de väl trillar in ;) på mitt dagis där jag gjorde praktik, hade barnen en massa märkeskläder och märkesskor. De hade finare kläder än mig liksoM! mini-Nike skor och sånt! helt sjukt! puss love

2008-01-08 @ 22:19:41
URL: http://hannahelais.blogg.se

BloggaSnyggt.se Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0