Lååångt inläägg- men läs det ni

Jag undrar hur det blir till hösten, om jag kommer in på utbildningen och om jag inte gör det vad ska jag göra då? Jag kommer nog försöka göra något annat än vad jag gör nu iallafall, kanske försöka hitta jobb i Göteborg eller något. Skälet till att jag skriver så mycket om hur jag hoppas och längtar är nog, för att jag längar efter lite förändring i min vardag och när jag då går upp på morgonen för att till exempel jobba så kan jag drömma mig bort till hösten. Så egentligen förstoras nog allt upp i min hjärna lite för mycket och den kommer antagligen att punkteras när jag väl har kommit in och börjar inse vad jag har gett mig in på. Jag kommer säkerligen, efter ett tag, tycka att det suger att plugga, samtidigt som jag kommer att älska det. Så det är lite av en tillflykts dröm, det här med att flytta, plugga, träffa nya vänner och så vidare, ett nytt liv...

Jag har i och för sig längat efter att få börja studera mer än ett år nu, så därför längtar jag ju ännu mer. För när jag gick ut gymnasiet, för två år sedan, så gick jag ut med ett samlat betyg och inte ett slutbetyg. Detta berodde på många saker, bland annat att jag inte mådde så bra efter min farmors bortgång men också att jag var fruktansvärt skoltrött det sista året. (Vilket jag ångrar bittert idag) Då pågrund av att jag inte fick mitt slutbetyg så kunde jag inte söka in till någon utbildning efter sommaren, utan fick istället ägna min sommar till att skriva en del arbeten och sedan tenta av kursen, tidigt innan skolan började igen. Då hade jag mitt slutbetyg men ingen utbildning att läsa, så då började jag arbeta. Jag kunde inte heller läsa upp en annan kurs som jag hade IG i för jag var under 20 (ja, det var något sånt trams som komvux sa iallafall). Så då jobbade jag deltid och sedan efter några månader blev det heltid. Efter sommaren 07, så kunde jag äntligen läsa min kus och jag blev godkänd, fortsatte jobba och nu är jag här. Lång prosedur för att man inte la manken till  på gymnasiet som man borde ha gjort för då hade man sluppit all denna väntan.

Men nu när jag ser tillbaka på det så var det nog bra som det blev ändå. För jag fick reda på vad jag verkligen ville läsa (jag hade aldrig valt denna om jag hade börjat studera för två årsedan, den fanns inte heller:D ), Mitt och älsklingens förhållande kanske inte hade varit så bra som det är nu och jag har fått arbetslivsefarenhet. Tre viktiga punkter, så jag är glad att jag var slö i skolan annars hade jag nog inte haft eller kommer att ha det liv som jag nu förtillfället längtar ihjäl mig till.

Kommentarer
Postat av: Hannah

jag hoppas och tror verkligen att du kommer in, och du kommer trivas som fisken i vattnet! det är något visst med att flytta hemifrån för första gången och startat ett eget liv på riktigt :) puss love

2008-04-22 @ 19:13:57
URL: http://hannahelais.blogg.se

BloggaSnyggt.se Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0